August 20, 2013

Department Lunch / Makan-makan

Memang setiap bulan kami dalam 1 department akan buat collection RM8 per head..
Kira dengan collection tersebut, dapat la kitorg buat gathering once a month..
Dengan RM8 darab berapa kepala, baru berapa sen..

So at first, kitorg hanya start dengan beli nasi lemak and breakfast together in the office..
Selalunya in the month, mesti ada birthday babies..So we will buy 1 cake to celebrate it walaupun celebrate kt ofis jee..
So decided to select 1 person to handle each month..
Turn aku dah pun lepas, bulan lepas sebelum puasa..
So far plan aku adalah lain sikit dari yang lain..
Lain dari segi menu dan perancangan sebelum..
No cake, no nasi lemak..haha
It was rendang dengan nasi impit dan home-made lasagna ( of course not me made it =P )
Everyone seems happy with the food.
Rendang very the sedaps..
Lasagna nya pun sedaps..very recommended especially kalau korang dah abis idea nak jamu tetamu ape.
Kira lain dari yang lain dan puas ati.. hehehe..
Yang buat ni pun bukan orang yang aku tak kenal, my sister's fren..ex-col dia dulu..
husband dia chef kt aussie, tp teror jugak si isteri memasak. rendang dia pun..fuhyooo..
my boss pun siap nak order for her future guest. ngeh3...
Haa itu kisah bulan lepas, sebelum puasa..kira turn aku dah lepas...





Tapi ni kisah department lunch bulan ni = August 13..
Turn kali ni my colleague- Ruby lak handle..
So she decided made it at Secret Recepi..
Voleh lahh..Menu ordered 1 day earlier..
Aku kalau kt secret recepi ni memang mati akai nak makan ape..
Last2 aku order mee kari je...


Dan diorang ada order blueberry cheese cake untuk August babies.
Sedapppppps giles.
Walaupun perut rasa macam nak meletop, tapi bila diorang serve je cake, abis la plak..hoho
Okay, abaikan gambar yang menaikkan ketembaman aku..aku pun tak tau mana datang lemaks2 tu. kahkah..



lepas ni kena la telan lecithin berbiji2. kehkeh..

actually ada lagi gambar ramai2, department aku ada dalam belas2 orang..but bahaya la nak upload sini banyak2..huhu

No comments: