July 10, 2013

"Kalau aku kaya"

Salam Ramadhan to all readers ( silent )
Semoga bulan Ramadhan tahun ini kita dapat lipat ganda kan ibadah... ameen

So berbalik pada tajuk..
Kalau aku kaya?
Tamak ke aku?
Tak bersyukur ke aku?
Jangan cepat melabel aku dengan tajuk tersebut yer...
Aku tak kata duit yang sedia ada sekarang sedikit dan tidak mencukupi..
Cukup..cukup untuk kami anak beranak makan, bayar bill, hutang piutang, bagi mak2 dan berbelanja selebihnya..
Tapi kenapa aku suka dengan lirik "kalau aku kaya" ni?
Jangan terlalu kecilkan pandangan kita..
Walaupun aku kata duit yang aku ada sekarang mencukupi ( tidak berlebih2an pun )..
Tapi aku tetap buat bisnes ( Shaklee )
Teringat perkongsian Iffah pasal kekayaan..
Tak salah untuk kaya jika..

..kita dapat menggembirakan orang dengan kekayaan kita
..kita dapat berkongsi dengan yang memerlukan dengan kekayaan kita
..kita dapat membangunkan institusi orang islam
..kita dapat menolong orang yang memerlukan

Salah ke kaya? Ujian tetap ada asalkan kita sedar kekayaan itu adalah milik Pencipta.
Dia yang memberi..beri pada kita sebagai perantaraan untuk kita bantu orang sekeliling kita..
Jadi tidak salah aku buat bisnes Shaklee ni..
Teruskan dengan niat, doa yang berterusan dan usaha tanpa jemu..
Jatuh bangun itu normal... bangun dari jatuh itu juga adalah sesuatu yang biasa kita dengar..
Semoga kekayaan tidak membuatkan kita alpa..
Gembirakan orang lain dahulu , maka Allah berikan kegembiraan itu pada kita..

So jom layan lirik lagu "Kalau aku kaya"

Kalau aku kaya


Kalau aku kaya

[Altimet]

Aku nak gaya hidup aku berubah

Alangkah indah kalau dah tak susah

Jadi pemilik bukan sewa rumah

Makan tak habis minum tak sudah

Bil api air semua bayar awal

Tulis cek selamba tak risau batal

Masuk dalam bank semua melopong

Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0


Dan kalau aku mampu

(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)


Buat suka hati aku

(Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)


[Awi Rafael]

Kalau aku kaya

Hari hari hari raya

Bil-bil jiran keluarga

Aku belanja selamba

Kalau aku kaya

Aku beli segalanya

Bungkuskan semua

Hadiahkan pada mama


Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)

Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)


[Altimet]

Aku gajikan driver

Nama dia Schumacher

Dia panggil aku sir

Aku panggil dia der

Der, tolong hantar mak aku pegi pasar

Belikan nasi lemak

Boss engkau dah lapar


Aku belikan Kim K, kain lebih

Pesan dia tolong tutup aurat, terima kasih

Beats by Dre

Next beat by’Ye

Tiap show pakai J’s

Hypeman aku Jay

Biar aku belanja, subsidi gula

Korang kena kencing manis tanggung rawatan semua

Pening apa semua benda aku yang sponsor

Kalau korang takut trafik kita naik helikopter


Dan kalau aku mampu

(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)


Buat suka hati aku

(Korang tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)


[Awi Rafael]

Kalau aku kaya

Hari hari hari raya

Bil-bil jiran keluarga

Aku belanja selamba

Kalau aku kaya

Aku beli segalanya

Bungkuskan semua

Hadiahkan pada mama


Aku beli serba satu (Heh aku beli dua)

Eleh aku angkat lima (Wei aku borong semua)

Bagitahu jiran lama (Sewa mereka kami taja)

Dan kalau anak-anaknya geliga (Kita bagi biasiswa)


Bila aku kaya

Bila aku kaya

Bila aku kaya

Bila aku kaya

Kaya,kaya


Bila aku kaya

Hari hari hari raya (hari-hari ha ha)

Bil-bil jiran keluarga

Aku belanja selamba (rileks-rileks semua aku belanja)

Bila aku kaya (Yea)

Aku beli segalanya (semua)

Bungkuskan semua (ha ha)

Hadiahkan pada mama (mama nak apa)


Bila aku kaya (Kita bukan pergi kedai kereta beli kereta)

Bila aku kaya (Kita pergi kedai kereta beli kedai kereta)

Bila aku kaya (bila aku kaya, bila aku kaya)

Bila aku kaya (bila aku kaya, haih bila lah nak kaya)


Kalau aku mampu

Buat suka hati aku



kita ambil yang positif dari lirik ini, cuba jadikan sebahagian daripada mimpi kita... Mimpi ibarat doa, ia mampu jadi kenyataan..   So sape setuju dengan pendapat aku?? ..yang tak setuju aku tak kisah.. aku sentiasa positif =))

No comments: