June 11, 2013

Ragam L1: Cuti lama sangat, ni lah dia...

hari ni as expected..
luqman menangis nak ke sekolah..
cuti dah lama kot..mengalahkan orang cuti sekolah..

selalu aku give up..ko taknak sekolah, tinggal..umi tak kawan.
tapi nampaknya tektik tak menjadi..
sebab balik dari kerja, dia macam biasa pujuk cakap nak kawan and nak ke sekolah esoknya..

tapi esok nye drama lain lak akan terjadi..
so ape lagi..
aku tukar tektik..
ko nangis, taknak gi sekolah, taknak mandi, kan??

haaa umi dukung terus masuk kereta..
mandi je lah kt sekolah..

bukan nak tunjuk kuat or tunjuk hebat..
tapi..learn from lesson..
budak2 ni bijak..
dia bila kita dah selalu sangat give in..begini lah jadinya..

dia amik kesempatan..wah budak 4 tahun ko kata camtu? KAHKAH
macam buat kesalahan juvana lak..
tapi ini semua untuk kebaikan dia jugak..
takpe lah, aku hantar lah dia sekerat hari..
tengahari kang aku amik la dia..sian pulak..

hantar tadi hand to hand deraan emosi..
sadis..
what to do..umi only has 1 hand.
wan dah tolong banyak dah ..tolong jaga adik, tolong masak and bagi makan kt kita..
so kita kena la tolong ringankan beban wan sikit, ok?

umi dah tolong daddy..tolong ape?
tolong jaga korang lah. hahahhaa

ok la..we'll see tomorrow plak. ape lagi drama ulangan.
sigh

No comments: