January 15, 2012

I am not alone..

I think many of my frens pregnant n have gave birth recently. Some i already knew since early stage but some came to my suprise - tau2 dh bersalin! Anyway congratulations to all the mommies and happy confinement to US!!

January 6, 2012

Hari ke-7 sudah..

Diam tak diam, dah pn masuk hari ke 7 aku melahirkan anak kedua. Walaupun melalui beberapa cabaran, aku tetap bersyukur kerana masih memiliki mak yang dapat juga tlg tgk2 kan luqman, aku dan baby..
Semalam baby baru je discaj and aku pulang berdua je dgn baby naik teksi. Sedih? Tak sedih la, ape nak sedih, dah memang suami jauh atas tuntutan kerja. Orang lain pun sibuk jadi taknak susahkan org lain. Mak pulak kt rumah jaga si abang. Hmm jadi berdikari lah kita ye :)
Ok la, sbg penamat, ni lah buah hati saya..

January 4, 2012

Penangan semalaman

Wah anak jaundice, warded.. Maka ini yg terjadi...
Bgn kul 430am dan do the pumping..boleh tahan. Tengok warna susu tu, byk lg kolustrum tu kan?

Seksi pada Nur Amalina Che Bakri

Saje je nk komen skit pasal isu hangat si amalina ni..
tp sebenarnya apa yang hangat sgt pun?
Adakah sebab dia warnakan rambut?
Adakah kerana dia tak pakai tudung lagi?
Adakah kerana dia pelajar terbaik SPM 2004 Malaysia dahulu?
Adakah kerana pakaiannya tidak seperti amalina yang 6 tahun dahulu dimana kini lebih kebaratan?

Ok. Rasanya semua orang ada jawapan itu sendiri.

Memang apa yang dia lakukan skrg adalah salah disisi agama, kita sesama islam tidak boleh menyokong pun apa yg dia lakukan. Tapi tidaklah pulak disuruh menjadi salah seorang yang sama2 mengutuk perbuatan dia.
Cuma nasib dia kurang baik kerana dikenali ramai dan menjadi harapan dan contoh pd anak2 kita.

Apa kata, kita sama2 berdoa yang dia akan berubah dan berdoa semoga dia mendapat hidayah serta ia tidak menjadi ikutan pada remaja2 zaman skarang trmasuklah anak2 cucu kita sendiri.

Wallahualam.