August 16, 2008

damn you!

damn!damn!damn!

aku dpt rasa sape yang curi camera aku tu! aku rase aku tau, aku tau, aku tau!!!
errr, aku mmg la takleh kata 110% aku pasti, tp boleh di kata kan, 99% aku pasti dia!
aku geram sgt ni!ishhhh ramai tol pencuri perempuan skang ni! geramnyeeeeeeeeee..
nape ade gak org nk mencuri walhal muke sikitnye baik??
dulu gitu jugak, sorg budak rumah ni mencuri. dia gak nye keje.mula2 x tau dia nye keje wpn syak dia. tp last2 kantoi! bodoh. nama singkatan dia sue. ade 2 org sue yg mencuri. sorg blah, dpt ganti nama sue gak. skali pangai buruk gitu gak. nnt aku cari sape nama penuh dia, aku pn x pasti. sbb bile masuk umah tu, masing2 bg nama glamor la konon. yang peliknya, bile diorg ni muka pnya baik, perangai pun sikit nye cun..eh muka pun cun tau. dh la kantoi ngn bf2 dia skali. leh taknak ngaku tu. skali blah pn gitu je. adoiii sakit jiwa betol.
tp pencuri terbaru ni aku tak dan tgk muka lg. sbb dia budak baru. masuk konon bulan 8 ni la. nama dia S*t* ___ Balq**s ke ape ke benda tah. yang buat aku teka dia, budak2 lain tu sume aku dh kenal bertahun, x penah 1 pun barang aku hilang ( kecuali si sue2 yang dh berambus tu, mmg x lama kenal, tp dh kantoi mencuri, then blah ). so yg lain2 sume ok la, wpn dh lama tggl kt umah tu. tp si nurul ni, time masuk umah angkut barang, takde sape kt umah. tp brg2 aku dlm plastik hitam yg aku letak kt hall ( penuh ngn kotak2 kasut yang berkasut, ade paper2 bag, ade beg2, ade camera dlm bag) hilang!! cemane leh hilang lak kalau xde org yg amik! puas aku tnya yg lelain, diorg ckp tak sentuh ape pun. diorg kata ade nmpk plastik tu. tp smpi kt nurul tu, dia ckp tak tau. bangkai!!! dh tu, plastik aku takde, tp barang2 dia angkat penuh kt hall tu ( amik alih tmpt aku lak! ).
nak dijadikan cerita, arini rumah tu kene pecah masuk dek org ( tp kes brg aku ilang ni last week tau, tanpa ada kesan pecah). kes pecah arini mmg betol2 tragik, pintu kene kopak ( dr segi condition nmpk la kesan kene pecah kan. tp pelik bin ajaib, grill umah tu elok je terkunci! seeee!!!tp iye lah, grill tu apa la sgt. boleh bukak gitu je kot. ni umah pintu sikit nye tebal pn leh kene pecah ni, pelik2!!!!dan nak ditambahkan cerita lagi ( ha tgk betapa kuar instint aku ni), bdk2 ni ( selain nurul) jumpa berkotak2 kasut kt ujung tgga belah umah aku berserta paper2 bag ( huh, dh tgerak hati ni). aku dh pk semacam..x silap aku, itu barang aku tuh. sebab, sehingat aku dan sepasti aku. plastik hitam yg aku ckp aku tggl kt hall tu. contentnye ialah : - kotak2 kasut aku berisi kasut, paper bag aku ( yg plg aku ingat ialah paper bag primavera ) dan ada bag2 yang dimana dalamnya ada camera! sah2 la dh kene rembat ni! budak2 ni cite lg (aku x de di tmpt kejadian), kotak2 n paper bag tu bersepah kt tepi dinding ujung tgga tu. haa..sape nye keje ni!dh tu, diorg suh aku sebut paper bag ape yang aku nye, bile aku sebut primavera, terus diorg ckp..haaa ye lah kakkkk!! pastu kotak kasut clark hijau aku..betol lah tu!! x syak lg.

yang buat aku tetap ckp si nurul ni yg perampok nye ialah :
- dia baru, tak penah kenal pn, baru dlm 2-3 hari masuk
- dia masuk je barang aku hilang
- aku try kontek dia sbb ms aku gi cr brg aku, nk tnya la tkot dia terambik kan. TAPI, dua2 hp dia not reachable! kata diorg, dia tukar no tepon plak dh!
- aku sent msg, smpi faileed...
- brg dia leh take place brg aku yg hilang!
- asal dia balik, dia akan masuk bilik terus, buat muke2 blur.
- ms ckp umah kene pecah masuk, dia leh kewlllll je. terus masuk bilik kunci pintu. haa!
- dia ckp, mgkn dia nk pndh kuar balik. haa apesal plak dh??!!
- cemane boleh plastik aku yg aku letak dlm umah, leh berjalan ada kaki smpi ke luar ujung tangga plak jd nye. sape lg klau takde org pjg tgn yang alihkan!

aku betol2 geram ngn org yang tak reti malu cmni. klau dh x reti malu sgt, meh aku nk malukan dia. tp x pe, kasi aku kumpul maklumat dulu. huh!!!

Updated! 16th August 2008
boleh ek baru pg ni dia ckp kt bebudak ni laptop dia hilang ( dlm nada yang x keciwa pun ). biase2 je ckp. releks n kewl. pastu leh kuar gitu. pdhl smlm ms balik lg dh ckp dh kt dia umah di pecah org. dia leh kewl tnya " ada brg ilang ke?" and terus masuk bilik. then nape pg td dlm kul10 baru ckp yg laptop dia hilang. PELIKKK!! aku betol2 x caya budak ni. aku akan teruskan siasatan..
Updated! 17th August 2008
She found my blog and warned me to delete her name in this blog. Ok, i will ( just removed certains words), but i won't remove this entry until i found the pencuri. huhu
to those who terasa pedas pls send me email directly if malu2 beruk ok.

No comments: